Maraton | 06.ianuarie - 08.ianuarie


Weekendul acesta s-a desfășurat un maraton de citit, Maraton De Citit 48 Ore. Acest maraton a fost făcut cu scopul de a vedea câte cărți putem citii într-un iterval de 48 de ore, așa că mi-am propus să fac acest articol cu gândul că mă va ambiționa să citesc și așa s-a și întâmplat. Tot weekendul am vrut să mă uit la seriale și filme, mai ales că acum am găsit un serial nou care îmi place foarte mult, dar am facut pauze și mi-am făcut timp să citesc, iar acest lucru m-a ajutat cu reading challenge-ul de pe goodread. Iată ce cărți am citit în timpul acestui maraton:

1. Pistrui de Doru Arăzan Jr.



Cred că mulți acum stați să vă gândiți cine este acest autor, așa că vă voi spune eu. Acesta este profesorul meu de muzică, iar la începutul anului școlar ne-a dat cartea sa, după ce ne-a întrebat într-o oră dacă dorim să o citim. Această carte este foarte interesantă, dar din păcate nu poate fi citită de multă lume.

Pagini: 88
Prefața: 

Pe întinderea de alb murdar a tăcerii am început să-mi desenez
viața. Seamănă cu pistruii tăi. Episoade minuscule,
fără legături între ele, ce nu se dumiresc cine ești,
cine sunt, cine acoperă iluzia asta de absență
și prezență, de femeie și bărbat, de nimeni
și tăcere.

Mi-a plăcut foarte mult această carte, limbajul ea foarte expresiv și te făcea să nu lași cartea din mână, ceea ce a fost un avantaj pentru acest maraton. Cartea conține foarte multe părți interesante și atunci când începi să citeștiprima pagină simți că vrei mai mult și mai mult. Dacă citești această carte în prezența unor persoane, acestea vor vedea exact ce înseamnă cititul, foamea de cuvinte.

2. Ghid de supraviețuire pentru adolescenți. Scris de o adolescentă de Aija Mayrock


Da, mulți vor spune că e o carte în care o fată a scris de cum să nu te plictisești la școală sau să treci la o anumită materie, dacă așa te gândești veau să ști că ai greșit, ai judecat această carte, ideea care ți-ai făcut-o când ai citit titlul cărții e complet greșită, dar dacă citești prefața vei înțelege.

Prefață:

Pentru fete și băieți de 11-16 ani
Ghidul de supraviețuire pentru adolescenți acoperă toate problemele
legate de hărțuire: de la hărțuirea cibernetică la cea din școală,
de acasă, din grupul de prieten și multe altele. Parcurgând
acest ghid, vei învăța cum poți să-ți învingi frica și să-ți
construiești viața pe care ai visat-o.

Eu nu am citit această carte deoarece am această problemă, dar am cumpărat-o de ziua mea, crezând exact ce am spus mai sus și nu m-am uitat pe spate, eram într-o dispoziție în care m-am gândit să citesc o nonficțiune, cea ce nu mi se întâmplă foarte des. Această carte te ajută chiar dacă nu ai problema hărțuirii, te face să ai încredere în tine. Aija își povestește viața din liceu și îți dă sfaturi, iar ceea ce ea spune te face să conștientizezi că nu trebuie să îți fie frică, încrederea în sine e foarte bună și te ajută să treci peste orice. Această carte seamănă mai mult cu un jurnal, dar unul foarte drăguț și simpatic.

Pagini: 150

3. Fata din lift de Bogdan Iancu


Nu cred că multă lume a auzit de această carte, dar ea este spectaculoasă. Este o carte scurtă, care o citești foarte epede, dar care te lasă pe gânduri. Cartea este o metaforă continuă cae consider că vrea să reflecteze viața. 

Prefață:

Prozopoezia (recunosc, genul meu preferat…) unui bloc în care mai toţi – vreo 10 – adolescenţii sunt îndrăgostiţi mortal de una, Tina, tânăra de la 4, “cu nume simplu/ ca sunetul unui clopoţel, 
cum spunea madam Pricolici”, “cu zâmbetul construit pentru zilele în care merge la interviuri”. 
Ca unul care ştiu de nu ce-i postmodernismul, măcar cum se cade cu un lift, mă simt 
dator să scriu că, în epoca literaturii liftelnice, nu am citit ceva mai impertinent cu problemele zise majore, ceva mai ataşat de micile cruzimi şi infinitezimalele duioşii ca această
 poveste care, în final, “începe să semene cu o dramă”.
Radu Cosaşu

Pagini: 72



Realizări:

  • cărți citite: 3
  • pagini citite: 310



ANUNȚURI:

Cartea Fangirl de Rainbow Rowell a fost însfârșit 
tradusă și în romană de către editura
Young Art.




Comentarii